metyou1

Cześć! Nazywam się Mateusz Kamiński – mimo że urodziłem się w 1986 roku, mam Snapchata, jeżdżę na deskorolce, snowboardzie i motocyklu crossowym. Kocham wszystko, co ładne i odjazdowe.

Od początku.

Pierwsze zawodowe kroki stawiałem jako reporter (2005 – 2012). Pisałem artykuły, fotografowałem dla takich tytułów jak:

  1. Polskapresse (Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska)
  2. Głos Ziemi Oświęcimskiej
  3. Oswiecimskie24.pl
  4. Tygodnik Ziemi Chrzanowskiej „Przełom” (tutaj także jako redaktor telewizji internetowej)

W międzyczasie:

  • wsparłem firmę Górka Cement w organizacji konferencji z tytułu 100-lecia istnienia przedsiębiorstwa – Public Relations.
  • wykonałem wspólnie z przyjacielem pierwszy rebranding – stworzyliśmy identyfikację dla Restauracji La Rossa.
  • wystąpiłem w reklamie Telekomunikacji Polskiej S.A. jako “geek komputerowy”. Super przygoda!
  • stworzyłem portal młodzieżowy wepeaceit.pl, który docelowo wylansował streetwearowy brand odzieżowy We Peace It Apparel. Projektowałem pierwszą kolekcję marki, znanej m.in. z organizacji największych na Śląsku targów Swag Show SIlesia. Jestem autorem tej nazwy.

Przez pewien czas prowadziłem projekt Wild Wolf Project, pomagając młodym, deskorolkowym talentom w poszukiwaniu sponsora. Pod tym szyldem szyłem również limitowane kolekcje odzieży. Zrealizowaliśmy nawet reklamę wideo TUTAJ

m6

Po drodze było jeszcze kilka przygód quasi reklamowych… Aż…

W roku 2013 otrzymałem dofinansowanie do pierwszej działalności gospodarczej. Mój pomysł brzmiał: agencja kreatywna. Nazwałem się METYOU. I tak oficjalnie zacząłem flirtować z reklamą. Zresztą ta zawsze była mi bliska – w moich pasjach – snowboardzie, deskorolce (od 1998 roku).

Jako METYOU robię i robiłem różne rzeczy, które można wrzucić do pudełka “MARKETING”.

EVENTY

Przez blisko rok współpracowałem – koncepcyjnie i wykonawczo – z krakowską agencją Eventart. Wspólnie wykonaliśmy projekty np. dla Philip Morris International (gra terenowa pod Krakowem) czy Lufthansa (międzynarodowa wideokonferencja w Alvernia Studio).

Jako konferansjer prowadziłem imprezy sportowe – zawodowy snowboardowe i deskorolkowe Sunday in the Park by Vodasodova, kulturalne – Red Bull Papers Wings, a także muzyczne – Red Bull Tour Bus.

CONTENT MARKETING

Ukończyłem dziennikarstwo i mam blog (notes z przemyśleniami), bo lubię pisać. Podejmuję się wyzwań jako copywriter, a w miarę możliwości pstrykam zdjęcia –  również na zlecenie.

Stworzyłem i prowadziłem przez ponad rok blog dla Agencji Nieruchomości Bracia Sadurscy w Krakowie. Opracowałem styl komunikacji i content stron internetowych firm Profill oraz SZYBEX (ten projekt nie został jeszcze wdrożony).

Nie lubię nudy. Dwa lata temu założyłem portal lifestylowy YesBlez – dla pokolenia od Y do Z. W ostatnim miesiącu, według Google Analytics zjawiło się tam ponad 13.000 unikalnych użytkowników (mimo że ze względu na brak czasu zdarza mi się nie dodawać tam artykułów przez tydzień, dwa). Widzę potencjał w tym projekcie! W pojedynkę ciężko go jednak skrystalizować. Zobacz TUTAJ

Przez jakiś czas prowadziłem kanał w serwisie YouTube – METYOU TV. Zgromadziłem blisko 700 subskrybentów, a jedna z moich produkcji wylądowała na stronie głównej Wykop.pl. Zobacz kanał TUTAJ

GRAFIKA

Na co dzień współpracuję z grafikami i ilustratorami. Robimy różne tematy, np. projekty toreb, odzieży, logotypów, gadżetów reklamowych, swiss card, plakatów i ulotek i wielu, wielu innych.

Sam także bawię się Adobe Illustrator. Miałem przyjemność opracować design motocykla dla sportowca Pawła Stasiaczka, który przejechał Rajd Dakar w 2017 roku – zobacz TUTAJ. Wykonałem samodzielnie rebranding dla klubu Poli w Krakowie (zmiana nazwy + logotyp i projekt koszulek firmowych), rebranding dla firmy Rehabilitanci.org. Jako epizod, przygotowałem projekt zaproszenia na zlecenie Województwa Małopolskiego. A w tym roku stworzyłem logotyp projektu artystycznego do Look Book 2018 L’Oreal.

KREACJA

Lubię chodzić z głową w chmurach i wymyślać koncepcje. Można do nich zaliczyć np.:

  1. The Mystery Barbers – projekt artystyczny sześciorga stylistów L’Oreal (koncepcja, naming, pomoc w organizacji sesji zdjęciowych, strona www, filmy wizerunkowe). Zobacz TUTAJ
  2. Skate Burger – modny, choć już nie istniejący adres na mapie Krakowa (kreacja, naming, obsługa graficzna)
  3. Selenacup – aktualnie obsługiwany klient. Wspólnie z dobranym przeze mnie zespołem freelancerów, odpowiadamy za kreację i komunikację marki w Polsce. Zobacz TUTAJ

Ukończyłem studia podyplomowe Katedry Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Śledzę trendy, czytam i oglądam blogi. Interesuje się popkulturą.

FILMY

Patrzę w przyszłość, więc kręcimy wideo. Wraz z moją przyjaciółką, w maju 2017 powołaliśmy do życia projekt Moon Story Films. Kręciliśmy już m.in. dla LPP (House). Mamy na koncie także filmy m.in. dla Deskdoo, Fish Skateboards, Benefit Solution, Nowyinteres.pl, Avant Apres. Oto wybrane realizacje:

METYOU

METYOU

METYOU

METYOU

METYOU

METYOU

moon story filmy

Jeśli chodzi o stacjonarne doświadczenie marketingowe, to wspierałem w działaniach reklamowych firmę motoryzacyjną Suder&Suder. Stworzyłem dla niej m.in. strategię rozwoju reklamowego – głównie w mediach elektronicznych.

Moim zawodowym fundamentem w dziedzinie marketingu jest firma FarmaProm – IT dla farmacji.

Od 2014  dbam o jej wizerunek marki. Wykonuję tam działania 360 – od koncepcji po wdrożenie i analizę projektów (wraz z pełną obsługą mediów społecznościowych). Pod moim okiem firma przeszła rebranding, stając się Grupą FarmaProm liczącą dzisiaj ponad 130 osób, świętowała 10 lat istnienia. Na potrzeby tego ostatniego powołałem do życia zespół X. Zaangażowałem zaprzyjaźnionych ze mną freelancerów i przez rok prowadziliśmy różne działania, m.in.:

  • Misja Planeta – jako firma technologiczna, która troszczy się o środowisko, zaprosiliśmy pracowników do akcji sadzenia lasu w Puszczy Niepołomickiej
  • Misja Zdrowie – odpowiedział nas trener personalny, robił nam treningi, jedliśmy owoce, a profesjonalna dietetyczka kontrolowała nasz wiek metaboliczny

+

Na święta przygotowaliśmy prezent, który zaskoczył środowisko polskiej branży farmaceutycznej. We współpracy z firmą Many Mornings, zaprojektowaliśmy odjazdowe skarpety-rakiety. Pomogliśmy także dzieciakom z krakowskiego domu dziecka.

W 2015 roku, wydaliśmy kartkę świąteczną, którą zaprojektowali podopieczni wspieranego przez nas sierocińca w Afryce.

Jeśli zastanawiasz się, co będzie prezentem w tym roku, podpowiem: Odlotowy FarmaPromowy Zestaw Zimowy.

Dotarłeś do końca, dziękuję Ci za Twój czas.

METYOU. Sky is the limit.

metyou3
nice to metyou